2013-03-05 12:27
«Դե Ֆակտո» 50 (2010թ.)
Հարցազրույց ՙՈսկե Ծիրան՚ կինոփառատոնի հիմնադիր տնօրեն Հարություն Խաչատրյանի հետ:
-Պարո՛ն Խաչատրյան, 7 տարի առաջ շատ քչերն էին հավատում, որ ՙՈսկե Ծիրան՚ը կհաջողվի և կդառնա նաև հայկական բրենդ: Այսօր այն կայացած կինոփառատոն է և իր արժանի տեղն ունի ամբողջ աշխարհում: Ինչո՞վ եք բացատրում Ձեր հաջողությունը և բոլո՞ր նպատակներն եք Ձեր կարծիքով իրականացրել:
-Ոգևորությունը շատ մեծ է, որովհետև նպատակն էր Երևանը, հայկական կինոն դարձնել ճանաչելի, աշխարհից բերել լավագույն` հոգու, մտքի, մշակույթի ֆիլմերը և ցուցադրել հայ հանդիսատեսին, հավատ ներշնչել հայ երիտասարդների մոտ, որ կինոն շատ կարևոր արվեստ է և պետք է զբաղվել կինոյով: Այս տարի, կարծեք` այն երկու սյուները, որոնց վրա մենք կանգնած ենք` մի դեպքում կառավարական լուրջ օգնությունը, մյուս դեպքում բարեգործները, հովանավորները` ի դեմս ՙՎիվա-Սելի՚, օգնեցին որ հասնենք մեր նպատակների իրականացմանը:
-Այս տարի կարծեք` ավելի շատ են Ձեր հովանավորները:
-Ամեն մի հայ, Երևանցի, մշակույթ սիրող մարդ մեզ օգնում է, որովհետև այսօր ՙՈսկե Ծիրան՚ը Հայաստանի այցեքարտն է դարձել և լավ կերպար է ստեղծել Հայաստանի համար:
-Կառավարության մակարդակով կա՞ աջակցություն և գո՞հ եք պետությունից:
-Այսպիսի մեծ գործերը առանց Կառավարության չի կարող իրականացվել: Դա լուրջ պետական քաղաքական որոշում է, քանի որ, իսկապես, դա միայն զվաճանքի կամ ժամանցի համար չէ: Կինոփառատոնը լուրջ հարցեր և խնդիրներ է լուծում: Շնորհակալություն և՛ քաղաքապետարանից, և՛ Մշակույթի նախարարությունից, և՛ Կառավարությունից, ովքեր իսկապես հավատացին մեզ:
-Պարո՛ն Խաչատրյան, իսկ հանդիսատեսից շնորհակա՞լ եք, գալի՞ս են թատրոն:
-Հանդիսատեսից ևս շատ շնորհակալ ենք, քանի որ առաջին տարիներին դահլիճներում 5-6 մարդ էր լինում, որը շատ տխուր փաստ էր, իսկ այսօր նման խնդիրներ չկան, այսօր դահլիճները լեփ-լեցուն են, հատկապես այն ակցիայից հետո, երբ կտրուկ իջեցրեցինք տոմսերի գինը, քանի որ մենք կոմերցիոն հաստատություն չենք` փող չենք աշխատում, այդ հարցով ընդառաջեցին մեզ կինոթատրոնները և տոմսերի գները դարձան 300 դրամ, ինչը հասանելի դարձավ բոլորին` և՛ ուսանողներին, և՛ արվեսատագետներին:
-Պետական քաղաքական գործիչները գալի՞ս են ֆիլմերը դիտելու: Դահլիճում նկատո՞ւմ եք նման հայտնի մարդկանց:
-Այո, գալիս են: Գալիս է նախագահը, վարչապետը, Մշակույթի նախարարը, քաղաքապետը… Օրինակ` անցած տարի կինոփառատոնի վերնաշապիկները հագած վարչապետը և նախարարը մտան դահլիճ, որը մեծ ոգևորություն առաջացրեց դահլիճում:
-ՙՈսկե Ծիրան՚ փառատոնին բավականին հայտնի և մեծ անուններ են մասնակցում: Ինչո՞վ եք դա բացատրում, քանի որ նրանք ոչ բոլոր փառատոններին են մասնակցում:
-Մի քանի պայմաններ կան, որի համար մասնակցում են. առաջին` մեծ սեր դեպի հյուրերը, որը ամեն մի հայի բնավորությունն է` լավ հյուրընկալումը, երկրորդ` Երևանի փառատոնը դարձավ հեղինակային կինոյի կենտրոնը, որը հավաքում է աշխարհի լավագույն արվեստագետներին, քանի որ լավագույն արվեստագետները շատ քիչ ցանկություն ունեն մասնակցելու շոու ծրագրերի կամ շոու փառատոնների, որը օրինակ` փողի համար է:
-Սակայն Եվրոպայում ևս լավ կինոփառատոններ կան` Կաննը, Բեռլինը, Վենետիկը: Երևանը արդյո՞ք հասել է այդ մակարդակին:
-Իմաստ չունի, որ հասնի, քանի որ դա 10-ից 100 միլիոն եվրո արժողությամբ փառատոններ են: Մեր ձևաչափի մեջ մենք լավագույններից ենք, և այս ձևաչափերի մեջ մենք պետք է ուժեղանանք: Սակայն ցավոք Երևանում չկան կինոթատրոններ. բոլորը վերածվել են սրահների. միայն կինոթատրոնՙ Մոսկվա՚ն և կես կինոթատրոն ՙՆաիրին՚ են մնացել, ինչը շատ ցավալի փաստ է: Ես հույս ունեմ, որ մի օր Կառավարությունը հնարավորություններ կունենա հետ վերցնել կինոթատրոն ՙՆաիրին՚ և դարձնել փառատոնային կենտրոն:
-Պարո՛ն Խաչատրյան, իսկ չե՞ք ցանկանում այս ֆիլմերը նաև Երևանից դուրս տանել` դեպի Արցախ և Հայաստանի մարզեր, քանի որ մարզերում ապրող քաղաքացիներն էլ սեր ունեն դեպի կինոն և մեծ սիրով կդիտեն Ձեր ֆիլմերը:
-ՙՈսկե Ծիրան՚ փառատոնը ունի նաև փառատոն անիվների վրա, որը Երևանում տեղի ունեցող փառատոնից հետո դուրս է գալու մեծ ճամփորդության` Շուշի, Ստեփանակերտ, Ջավախք, Ախլցխա, Ասպինջակ, Մեղրի, Սիսիան, Գորիս, Կապան, որտեղ ոչ միայն կցուցադրի իր ֆիլմերը, այլ նաև կկազմակերպի հանդիպումներ ռեժիսորների հետ: Այսինքն` կինոթատրոնների բացակայությունը շրջաններում պետք է ինչ-որ բանով լրացնել: Մեր ֆիլմերը զվաճանքի համար չէ, դրանք մտածելու, կրթվելու, հասկանալու և մասնակից լինելու համար է` համաշխարհային գործընթացներին: Անպայման պետք է շրջաններում ցուցադրել այդ ֆիլմերը և կարծում եմ` մենք պետք է բացենք մշտական գործող փառատոնային կետեր, որտեղ կցուցադրվեն մշակույթի գործեր:
-Մեր հասարակությունում, երբ ասում ենք ֆիլմ, կինո, ընկալում են ամերիկյան, հոլիվուդյան թեթև կինոները: Տպավորությունն այնպիսին է, որ Ձեր ֆիլմերը ծանր են և բոլորը չէ, որ հաճույքով կդիտեն: Դա իրականում այդպե՞ս է:
-Այո, դա այդպես է, սակայն մեզ մոտ 7 տարում ծնվեց այդ հանդիսատեսը: Այն մարդիկ, ովքեր արդեն հետ էին քաշվել կինոյից, նորից վերադարձան կինոթատրոն: Այսպիսի ֆիլմերը շատ մեծ օգուտ են տալիս, սա շատ լուրջ, կրթական, հոգևոր և մշակութային ծրագիր է:
-ՙՈսկե Ծիրան՚ն ակնհայտ է, որ կայացած է, սակայն մեր հասարակությունում շատ են խոսում, որ մենք այսօր հայկական կինո չունենք, սակայն մյուս կողմից էլ ասում են` ունենք հայկական կինոյի շատ մեծ ավանդույթներ: Ձեր գնահատականն ինչպիսի՞ն է, այսօր մենք ունե՞նք լավ, որակյալ կինո:
-Ունենք քիչ կինո, և ունենք շատ քիչ որակյալ կինո, քանի որ մենք չունենք կինոյի մեծ արտադրություն, այսինքն` քանակ է պետք, որպեսզի ստացվի որակ. մեկ, երկու կինո նկարելով հնարավոր չէ հասնել չափազանց մեծ որակի: Սակայն փառք Աստծո, որ հայկական ֆիլմերն այդքան քիչ լինելով` մասնակցում են միջազգային լավագույն փառատոններին և ստանում են մրցանակներ:
-Կթվարկե՞ք մի քանի անուններ, որոնք մասնակցում են:
-Մի քանի ռեժիսորներ կան, որ հաճախակի են մասնակցում` Վիգեն Չալդրանյան, Էդգար Բաղդասարյան, Սուրեն Բաբայան, Ալբերտ Մկրտչյան, Արամ Շահբազյան, Վարդան Հովահաննիսյան:
-Այսինքն` որակյալ ֆիլմեր ամեն դեպքում Հայաստանում ստեղծվում են:
-Այո, իհարկե, ստեղծվում են, սակայն քիչ են: Մենք գնում ենք դեռ Խորհրդային միության իներցիայով: Այսօր կա մի սխալ հասկացողություն, կարծում են` կինոն պետք է լինի կոմերցիոն:
-Բայց այսօր աշխարհն է դա թելադրում, մարդիկ գումար են ներդնում և փող են ստանում:
-Ոչ, Հոլիվուդը լրիվ այլ պատմություն ունի. ամբողջ աշխարհում բոլոր ֆիլմերը պետական մտածողություն, քաղաքականություն և նաև ֆինանսավորումներ են: Այսինքն` ոչ ոք իր փողերը հետ չի բերում:
-Այսինքն` պետությո՞ւնը պետք է ֆինանսավորի բարձրորակ ֆիլմերի համար:
-Այո, անպայման պետք է ֆինանսավորի պետությունը: Այսօր բոլորը հասկանում են, որ կինոն կարևոր քաղաքական զենք է: Եթե մենք պետք է պատմենք մեր ունեցած մշակույթի պատմությունը, դա ֆիլմով ավելի հեշտ է անելը, իսկ, եթե մենք պետք է պատմենք մեր թերությունների մասին, որպես դեմոկրատ ազգ` լավ է մենք նկարենք մեր թերությունները, քանի որ ոչ ոք չի ցանկանա, որ ուրիշները գան նկարեն մեր թերությունները:
-Ինչպե՞ս եք վերաբերվում, որ մեր հայտնի դերասաններից շատերն այսօր նկարահանվում են հեռուստասերիալներում, ինչպես նաև հաճախ ցածրորակ սերիալներում:
-Փառք Աստծո, որ սերիալները դուրս եկան: Իհարկե, դրանք սկզբից շատ անորակ էին, սակայն հիմա բավականին որակը լավացել է:
-Այսինքն` սերիալը ճանապա՞րհ է կինոյի զարգացման համար:
-Անպայման, դերասանները, ռեժիսորները փորձ են ձեռք բերում: Մի քանի տարի հետո, որակը կտրուկ փոխվելու է. բարձրանալու է:
-Համաձա՞յն եք, որ մենք ունենցել ենք կինոյի մեծ պատմություն:
-Ունեցել ենք, ունենք և կունենանք, քանի որ նրանք, ովքեր ասում են` կինո չունենք, դրանք այն մարդիկ են, որոնք արդեն ՙամուլ՚ են և չեն կարող ծնել ոչ մի արվեստ: Այսօր մեզանում կան երիտասարդներ, ովքեր 4-5 հոգով ֆիլմ են նկարում, և նկարում են շատ լուրջ և լիարժեք ֆիլմեր:
-Այսօր արդեն կան այնպիսի գործարարներ, ովքեր ֆինանսավորում են կինոարտադրությունը: Այսինքն` գործարարների մոտ ևս եկել է մի մակարդակ, որ նրանք ցանկանում են ֆինանսավորել կինոն, որպեսզի արվեստի գործեր ստեղծվեն:
-Առանց այդ երկուսի միացության ոչինչ ստեղծել հնարավոր չէ: Կինոն ազգային լուրջ խնդիր է` և՛ կրթական, և՛ մշակութային: Եթե չլինեն գործարարները, բարի կամեցողները, հավատը, որ կինոն այսօր կարևոր է ազգի, ժամանակի համար` ֆիլմեր ստեղծել հնարավոր չէ: Հարստանալը այնքան էլ լավ բան չէ, եթե փողը ճիշտ չես օգտագործում:
-Պարո՛ն Խաչատրյան, ՙՈսկե Ծիրան՚ի հաջողությունները նաև Ձեր անձի հետ են կապված: Ստեղծե՞լ եք համակարգ, որ եթե մի օր հոգնեք և որոշեք, որ այլևս չեք զբաղվելու այդ գործունեությամբ` ՙՈսկե Ծիրան՚ը չմեռնի:
-Սա շատ ծանր աշխատանք է, քանի որ մենք ամբողջ տարին աշխատում ենք և մեկ ծրագիր չէ, որ իրականացնում ենք: Մենք ունենք նաև տպագրություն` տեղեկատուներ, թերթ ենք տպում, բարձրագույն կինոդպրոց, որտեղ հրավիրում ենք բարձրակարգ դասխոսներ, որպեսզի կինոռեժսորների և կինոմոտոգրաֆիստների պրոֆեսիոնալ մակարդակը բարձրացվի: Այսօր զարմանալի չէ, որ մեզ մոտ փառատոնը լավ է ստացվում, որովհետև մեզ մոտ բոլորը պաշտում են կինոն: Բոլորը շատ լավ են վերաբերվում կինոմոտոգրաֆիստներին, չէ որ ամբողջ աշխարհի կինոմոտոգրաֆիստները մի փոքրիկ ընտանիք են:
-Համաշխարհային դեմքերը, երբ գալիս են Երևան, հետո ի՞նչ տպավորություններով են հեռանում:
-Ես վստահ եմ և շատ երջանիկ, որ ամեն մի եկող հյուր դառնում է Հայաստանի դեսպանն աշխարհում: Նրանք ոչ միայն գովերգում են Հայաստանը, այլ նաև օգնում են, որպեսզի հայկական ամեն ինչը կայանա: Անցած տարի եկած հյուրերն, այս տարի արդեն մեր բարեկամներն են:
-Այսօր երկրի իշխանությունները նույնպե՞ս ՙՈսկե Ծիրան՚ի հետ կապված ապագա են տեսնում ու նաև նրա հաջողությունների մեջ են տեսնում իրենց հաջողություները:
-Չեն կարող չտեսնել, քանի որ սա իսկապես մի կարևոր օղակ, զենք և գործիք է, որի շնորհիվ Հայաստանի մասին պատմվում է աշխարհին: Ամեն տարիՙ EuroNews՚-ը Հայաստանի մասին հաղորդում է ցուցադրում` տարին 6-7 հաղորդում, 10-15 օր, օրը 6-7 անգամ: Այդպիսի գովազդային գումար Հայաստանը տալ չէր կարող, քանի որ դա միլիարդների հետ է կապված: Իսկ մի փառատոն ֆինանսավորելով` նա ստանում է շատ ու կարևոր գնահատականներ:
-Պարո՛ ն Խաչատրյան, այս տարի ՙՈսկե Ծիրան՚ փառատոնի ամենամեծ հաջողությունը ո՞րն եք համարում:
-Ամենակարևորն այն էր, որ մենք ունեցանք հեղինակային կենտրոն Հայաստանում, ինչը նշանակում է` աշխարհի լավագույն կինոն գալիս է Հայաստան: Մեզ նման փոքր և հին ազգերի համար շատ կարևոր են այս տեսակի ֆիլմերը: Պետք չէ, որ պետությունը ֆինանսավորի զվարճանքի ու կոմերցիոն ֆիլմերը, դրանք կարող են անել ամեն մի մեծահարուստ մարդ:
Լուսինե Գևրիգորյան
http://df.am/journals/hayk_aram_sanosyan.html#/116
«Դե Ֆակտո» 50 (2010թ.)
Աշխարհի լավագույն կինոն գալիս է Հայաստան
Հարցազրույց ՙՈսկե Ծիրան՚ կինոփառատոնի հիմնադիր տնօրեն Հարություն Խաչատրյանի հետ:
-Պարո՛ն Խաչատրյան, 7 տարի առաջ շատ քչերն էին հավատում, որ ՙՈսկե Ծիրան՚ը կհաջողվի և կդառնա նաև հայկական բրենդ: Այսօր այն կայացած կինոփառատոն է և իր արժանի տեղն ունի ամբողջ աշխարհում: Ինչո՞վ եք բացատրում Ձեր հաջողությունը և բոլո՞ր նպատակներն եք Ձեր կարծիքով իրականացրել:
-Ոգևորությունը շատ մեծ է, որովհետև նպատակն էր Երևանը, հայկական կինոն դարձնել ճանաչելի, աշխարհից բերել լավագույն` հոգու, մտքի, մշակույթի ֆիլմերը և ցուցադրել հայ հանդիսատեսին, հավատ ներշնչել հայ երիտասարդների մոտ, որ կինոն շատ կարևոր արվեստ է և պետք է զբաղվել կինոյով: Այս տարի, կարծեք` այն երկու սյուները, որոնց վրա մենք կանգնած ենք` մի դեպքում կառավարական լուրջ օգնությունը, մյուս դեպքում բարեգործները, հովանավորները` ի դեմս ՙՎիվա-Սելի՚, օգնեցին որ հասնենք մեր նպատակների իրականացմանը:
-Այս տարի կարծեք` ավելի շատ են Ձեր հովանավորները:
-Ամեն մի հայ, Երևանցի, մշակույթ սիրող մարդ մեզ օգնում է, որովհետև այսօր ՙՈսկե Ծիրան՚ը Հայաստանի այցեքարտն է դարձել և լավ կերպար է ստեղծել Հայաստանի համար:
-Կառավարության մակարդակով կա՞ աջակցություն և գո՞հ եք պետությունից:
-Այսպիսի մեծ գործերը առանց Կառավարության չի կարող իրականացվել: Դա լուրջ պետական քաղաքական որոշում է, քանի որ, իսկապես, դա միայն զվաճանքի կամ ժամանցի համար չէ: Կինոփառատոնը լուրջ հարցեր և խնդիրներ է լուծում: Շնորհակալություն և՛ քաղաքապետարանից, և՛ Մշակույթի նախարարությունից, և՛ Կառավարությունից, ովքեր իսկապես հավատացին մեզ:
-Պարո՛ն Խաչատրյան, իսկ հանդիսատեսից շնորհակա՞լ եք, գալի՞ս են թատրոն:
-Հանդիսատեսից ևս շատ շնորհակալ ենք, քանի որ առաջին տարիներին դահլիճներում 5-6 մարդ էր լինում, որը շատ տխուր փաստ էր, իսկ այսօր նման խնդիրներ չկան, այսօր դահլիճները լեփ-լեցուն են, հատկապես այն ակցիայից հետո, երբ կտրուկ իջեցրեցինք տոմսերի գինը, քանի որ մենք կոմերցիոն հաստատություն չենք` փող չենք աշխատում, այդ հարցով ընդառաջեցին մեզ կինոթատրոնները և տոմսերի գները դարձան 300 դրամ, ինչը հասանելի դարձավ բոլորին` և՛ ուսանողներին, և՛ արվեսատագետներին:
-Պետական քաղաքական գործիչները գալի՞ս են ֆիլմերը դիտելու: Դահլիճում նկատո՞ւմ եք նման հայտնի մարդկանց:
-Այո, գալիս են: Գալիս է նախագահը, վարչապետը, Մշակույթի նախարարը, քաղաքապետը… Օրինակ` անցած տարի կինոփառատոնի վերնաշապիկները հագած վարչապետը և նախարարը մտան դահլիճ, որը մեծ ոգևորություն առաջացրեց դահլիճում:
-ՙՈսկե Ծիրան՚ փառատոնին բավականին հայտնի և մեծ անուններ են մասնակցում: Ինչո՞վ եք դա բացատրում, քանի որ նրանք ոչ բոլոր փառատոններին են մասնակցում:
-Մի քանի պայմաններ կան, որի համար մասնակցում են. առաջին` մեծ սեր դեպի հյուրերը, որը ամեն մի հայի բնավորությունն է` լավ հյուրընկալումը, երկրորդ` Երևանի փառատոնը դարձավ հեղինակային կինոյի կենտրոնը, որը հավաքում է աշխարհի լավագույն արվեստագետներին, քանի որ լավագույն արվեստագետները շատ քիչ ցանկություն ունեն մասնակցելու շոու ծրագրերի կամ շոու փառատոնների, որը օրինակ` փողի համար է:
-Սակայն Եվրոպայում ևս լավ կինոփառատոններ կան` Կաննը, Բեռլինը, Վենետիկը: Երևանը արդյո՞ք հասել է այդ մակարդակին:
-Իմաստ չունի, որ հասնի, քանի որ դա 10-ից 100 միլիոն եվրո արժողությամբ փառատոններ են: Մեր ձևաչափի մեջ մենք լավագույններից ենք, և այս ձևաչափերի մեջ մենք պետք է ուժեղանանք: Սակայն ցավոք Երևանում չկան կինոթատրոններ. բոլորը վերածվել են սրահների. միայն կինոթատրոնՙ Մոսկվա՚ն և կես կինոթատրոն ՙՆաիրին՚ են մնացել, ինչը շատ ցավալի փաստ է: Ես հույս ունեմ, որ մի օր Կառավարությունը հնարավորություններ կունենա հետ վերցնել կինոթատրոն ՙՆաիրին՚ և դարձնել փառատոնային կենտրոն:
-Պարո՛ն Խաչատրյան, իսկ չե՞ք ցանկանում այս ֆիլմերը նաև Երևանից դուրս տանել` դեպի Արցախ և Հայաստանի մարզեր, քանի որ մարզերում ապրող քաղաքացիներն էլ սեր ունեն դեպի կինոն և մեծ սիրով կդիտեն Ձեր ֆիլմերը:
-ՙՈսկե Ծիրան՚ փառատոնը ունի նաև փառատոն անիվների վրա, որը Երևանում տեղի ունեցող փառատոնից հետո դուրս է գալու մեծ ճամփորդության` Շուշի, Ստեփանակերտ, Ջավախք, Ախլցխա, Ասպինջակ, Մեղրի, Սիսիան, Գորիս, Կապան, որտեղ ոչ միայն կցուցադրի իր ֆիլմերը, այլ նաև կկազմակերպի հանդիպումներ ռեժիսորների հետ: Այսինքն` կինոթատրոնների բացակայությունը շրջաններում պետք է ինչ-որ բանով լրացնել: Մեր ֆիլմերը զվաճանքի համար չէ, դրանք մտածելու, կրթվելու, հասկանալու և մասնակից լինելու համար է` համաշխարհային գործընթացներին: Անպայման պետք է շրջաններում ցուցադրել այդ ֆիլմերը և կարծում եմ` մենք պետք է բացենք մշտական գործող փառատոնային կետեր, որտեղ կցուցադրվեն մշակույթի գործեր:
-Մեր հասարակությունում, երբ ասում ենք ֆիլմ, կինո, ընկալում են ամերիկյան, հոլիվուդյան թեթև կինոները: Տպավորությունն այնպիսին է, որ Ձեր ֆիլմերը ծանր են և բոլորը չէ, որ հաճույքով կդիտեն: Դա իրականում այդպե՞ս է:
-Այո, դա այդպես է, սակայն մեզ մոտ 7 տարում ծնվեց այդ հանդիսատեսը: Այն մարդիկ, ովքեր արդեն հետ էին քաշվել կինոյից, նորից վերադարձան կինոթատրոն: Այսպիսի ֆիլմերը շատ մեծ օգուտ են տալիս, սա շատ լուրջ, կրթական, հոգևոր և մշակութային ծրագիր է:
-ՙՈսկե Ծիրան՚ն ակնհայտ է, որ կայացած է, սակայն մեր հասարակությունում շատ են խոսում, որ մենք այսօր հայկական կինո չունենք, սակայն մյուս կողմից էլ ասում են` ունենք հայկական կինոյի շատ մեծ ավանդույթներ: Ձեր գնահատականն ինչպիսի՞ն է, այսօր մենք ունե՞նք լավ, որակյալ կինո:
-Ունենք քիչ կինո, և ունենք շատ քիչ որակյալ կինո, քանի որ մենք չունենք կինոյի մեծ արտադրություն, այսինքն` քանակ է պետք, որպեսզի ստացվի որակ. մեկ, երկու կինո նկարելով հնարավոր չէ հասնել չափազանց մեծ որակի: Սակայն փառք Աստծո, որ հայկական ֆիլմերն այդքան քիչ լինելով` մասնակցում են միջազգային լավագույն փառատոններին և ստանում են մրցանակներ:
-Կթվարկե՞ք մի քանի անուններ, որոնք մասնակցում են:
-Մի քանի ռեժիսորներ կան, որ հաճախակի են մասնակցում` Վիգեն Չալդրանյան, Էդգար Բաղդասարյան, Սուրեն Բաբայան, Ալբերտ Մկրտչյան, Արամ Շահբազյան, Վարդան Հովահաննիսյան:
-Այսինքն` որակյալ ֆիլմեր ամեն դեպքում Հայաստանում ստեղծվում են:
-Այո, իհարկե, ստեղծվում են, սակայն քիչ են: Մենք գնում ենք դեռ Խորհրդային միության իներցիայով: Այսօր կա մի սխալ հասկացողություն, կարծում են` կինոն պետք է լինի կոմերցիոն:
-Բայց այսօր աշխարհն է դա թելադրում, մարդիկ գումար են ներդնում և փող են ստանում:
-Ոչ, Հոլիվուդը լրիվ այլ պատմություն ունի. ամբողջ աշխարհում բոլոր ֆիլմերը պետական մտածողություն, քաղաքականություն և նաև ֆինանսավորումներ են: Այսինքն` ոչ ոք իր փողերը հետ չի բերում:
-Այսինքն` պետությո՞ւնը պետք է ֆինանսավորի բարձրորակ ֆիլմերի համար:
-Այո, անպայման պետք է ֆինանսավորի պետությունը: Այսօր բոլորը հասկանում են, որ կինոն կարևոր քաղաքական զենք է: Եթե մենք պետք է պատմենք մեր ունեցած մշակույթի պատմությունը, դա ֆիլմով ավելի հեշտ է անելը, իսկ, եթե մենք պետք է պատմենք մեր թերությունների մասին, որպես դեմոկրատ ազգ` լավ է մենք նկարենք մեր թերությունները, քանի որ ոչ ոք չի ցանկանա, որ ուրիշները գան նկարեն մեր թերությունները:
-Ինչպե՞ս եք վերաբերվում, որ մեր հայտնի դերասաններից շատերն այսօր նկարահանվում են հեռուստասերիալներում, ինչպես նաև հաճախ ցածրորակ սերիալներում:
-Փառք Աստծո, որ սերիալները դուրս եկան: Իհարկե, դրանք սկզբից շատ անորակ էին, սակայն հիմա բավականին որակը լավացել է:
-Այսինքն` սերիալը ճանապա՞րհ է կինոյի զարգացման համար:
-Անպայման, դերասանները, ռեժիսորները փորձ են ձեռք բերում: Մի քանի տարի հետո, որակը կտրուկ փոխվելու է. բարձրանալու է:
-Համաձա՞յն եք, որ մենք ունենցել ենք կինոյի մեծ պատմություն:
-Ունեցել ենք, ունենք և կունենանք, քանի որ նրանք, ովքեր ասում են` կինո չունենք, դրանք այն մարդիկ են, որոնք արդեն ՙամուլ՚ են և չեն կարող ծնել ոչ մի արվեստ: Այսօր մեզանում կան երիտասարդներ, ովքեր 4-5 հոգով ֆիլմ են նկարում, և նկարում են շատ լուրջ և լիարժեք ֆիլմեր:
-Այսօր արդեն կան այնպիսի գործարարներ, ովքեր ֆինանսավորում են կինոարտադրությունը: Այսինքն` գործարարների մոտ ևս եկել է մի մակարդակ, որ նրանք ցանկանում են ֆինանսավորել կինոն, որպեսզի արվեստի գործեր ստեղծվեն:
-Առանց այդ երկուսի միացության ոչինչ ստեղծել հնարավոր չէ: Կինոն ազգային լուրջ խնդիր է` և՛ կրթական, և՛ մշակութային: Եթե չլինեն գործարարները, բարի կամեցողները, հավատը, որ կինոն այսօր կարևոր է ազգի, ժամանակի համար` ֆիլմեր ստեղծել հնարավոր չէ: Հարստանալը այնքան էլ լավ բան չէ, եթե փողը ճիշտ չես օգտագործում:
-Պարո՛ն Խաչատրյան, ՙՈսկե Ծիրան՚ի հաջողությունները նաև Ձեր անձի հետ են կապված: Ստեղծե՞լ եք համակարգ, որ եթե մի օր հոգնեք և որոշեք, որ այլևս չեք զբաղվելու այդ գործունեությամբ` ՙՈսկե Ծիրան՚ը չմեռնի:
-Սա շատ ծանր աշխատանք է, քանի որ մենք ամբողջ տարին աշխատում ենք և մեկ ծրագիր չէ, որ իրականացնում ենք: Մենք ունենք նաև տպագրություն` տեղեկատուներ, թերթ ենք տպում, բարձրագույն կինոդպրոց, որտեղ հրավիրում ենք բարձրակարգ դասխոսներ, որպեսզի կինոռեժսորների և կինոմոտոգրաֆիստների պրոֆեսիոնալ մակարդակը բարձրացվի: Այսօր զարմանալի չէ, որ մեզ մոտ փառատոնը լավ է ստացվում, որովհետև մեզ մոտ բոլորը պաշտում են կինոն: Բոլորը շատ լավ են վերաբերվում կինոմոտոգրաֆիստներին, չէ որ ամբողջ աշխարհի կինոմոտոգրաֆիստները մի փոքրիկ ընտանիք են:
-Համաշխարհային դեմքերը, երբ գալիս են Երևան, հետո ի՞նչ տպավորություններով են հեռանում:
-Ես վստահ եմ և շատ երջանիկ, որ ամեն մի եկող հյուր դառնում է Հայաստանի դեսպանն աշխարհում: Նրանք ոչ միայն գովերգում են Հայաստանը, այլ նաև օգնում են, որպեսզի հայկական ամեն ինչը կայանա: Անցած տարի եկած հյուրերն, այս տարի արդեն մեր բարեկամներն են:
-Այսօր երկրի իշխանությունները նույնպե՞ս ՙՈսկե Ծիրան՚ի հետ կապված ապագա են տեսնում ու նաև նրա հաջողությունների մեջ են տեսնում իրենց հաջողություները:
-Չեն կարող չտեսնել, քանի որ սա իսկապես մի կարևոր օղակ, զենք և գործիք է, որի շնորհիվ Հայաստանի մասին պատմվում է աշխարհին: Ամեն տարիՙ EuroNews՚-ը Հայաստանի մասին հաղորդում է ցուցադրում` տարին 6-7 հաղորդում, 10-15 օր, օրը 6-7 անգամ: Այդպիսի գովազդային գումար Հայաստանը տալ չէր կարող, քանի որ դա միլիարդների հետ է կապված: Իսկ մի փառատոն ֆինանսավորելով` նա ստանում է շատ ու կարևոր գնահատականներ:
-Պարո՛ ն Խաչատրյան, այս տարի ՙՈսկե Ծիրան՚ փառատոնի ամենամեծ հաջողությունը ո՞րն եք համարում:
-Ամենակարևորն այն էր, որ մենք ունեցանք հեղինակային կենտրոն Հայաստանում, ինչը նշանակում է` աշխարհի լավագույն կինոն գալիս է Հայաստան: Մեզ նման փոքր և հին ազգերի համար շատ կարևոր են այս տեսակի ֆիլմերը: Պետք չէ, որ պետությունը ֆինանսավորի զվարճանքի ու կոմերցիոն ֆիլմերը, դրանք կարող են անել ամեն մի մեծահարուստ մարդ:
Լուսինե Գևրիգորյան
Վերադառնալ